3/08/2014

kimmidoll

Ongeveer twee jaar terug had ik een geisha...ja, obsessie bijna.
Ik had bijna alles met geisha's. Notitieboek, sleutelhanger, kaftpapier noem maar op.
Ik ging die zomer op vakantie naar Thailand. We waren in een enorm warenhuis, en daar kwam ik ze voor het eerst tegen: Kimmidoll
Kimmidoll verkoopt poppetjes in verschillende maten, en daarbij nog make-up spiegeltjes, notitieboekjes, sleutelhangers, schriften en mokken met de leuke geisha's er op.
de poppen zijn verkrijgbaar in verschillende maten, hoe groter de maat hoe duurder natuurlijk. Persoonlijk vind ik de kleinste (minidolls) het leukste. Ze zijn makkelijk om ergens neer te zetten, leuk om te verzamelen, nemen niet veel ruimte in en zijn het goedkoopste.
Het nadeel van Kimmidoll is, ze zijn vrij moeilijk te krijgen. Natuurlijk is google je beste vriend op zulke momenten.

Op www.kimmidoll.com kan je de complete collectie Kimmidoll bekijken, alleen niet bestellen. Dat vind ik een heel groot minpunt.
Elke doll heeft zijn eigen spirit (kracht) en naam. Bij het poppetje wordt een kaartje geleverd, wat uitlegt waar het poppetje voor staat. Het kaartje is erg mooi aangepast aan de kracht en het uiterlijk van de doll. 
ik heb zelf één Kimmodoll. Komeko heet ze (foto hierboven) haar kracht is 'nurturing'. Ik wil er graag meer, maar ik kan ze niet vinden in winkels.

Ik vind de poppetjes heel mooi en ze zijn van goede kwaliteit. Het is alleen heel jammer dat ze moeilijk te krijgen zijn. Heeft iemand tips waar ik ze kan kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten