5/05/2014

ik ben terug!

Ik ben er weer! Na acht heerlijke dagen in Tunesië moest ik zondagochtend om half 6 toch echt weer het vliegtuig in. Terug naar ons koude landje. 

Ik ging op reis en ik nam mee: mijn ouders, broertje en vriend.
Bestemming: Djerba, eiland van Tunesië


Het was de eerste keer dat mijn vriend echt mee ging op vakantie. Hij was al eens eerder mee geweest. Naar de Ardennen, daar hebben mijn opa en oma een vakantiehuisje. Maar daar ben ik zo vaak dat het niet meer als een vakantie voelt. Gewoon een soort van thuis. 
Ondanks dat ik nog nooit met hem over een vliegveld heb gelopen, dat ik nog nooit met hem buiten Europa ben geweest, voelde het heel vertrouwd. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat was wel erg fijn.
Ik heb veel foto's gemaakt, dus zet je maar schrap voor mijn vakantieweek.



Met mijn broertje en mijn vriend, Stefan, in het vliegtuig.
Aangekomen in het hotel heb ik meteen een foto gemaakt van het zwembad. Het ziet er mooi blauw en veelbelovend uit, maar het water was wat aan de frisse kant. Gelukkig was dat geen probleem met het heerlijke weer.





 De prachtige zonsondergang was zeker de moeite van het fotograferen waard. Ik vind het heerlijk om over het strand te slenteren en weg te dromen bij een zonsondergang.

but first, let us take a selfie!






Maandag zijn we naar een stadje gegaan, en daar hebben we souvenirs geshopt en even lekker wat gedronken op een terrasje.


Dit reptiel kwamen we tegen in de plaatselijke krokodillen-farm. Hier houden ze krokodillen. Niet om tasjes van te maken gelukkig, maar gewoon om de beesten een fijn leven te bezorgen. Ze krijgen 3 keer per week eten, en dat is elke keer een spektakel dat veel toeristen trekt. Wij gingen er ook kijken.





De krokodillen krijgen hele stukken vlees naar zich toe geworpen. Met botten en al. Het is heel gaaf om de vele dieren te zien eten, maar het gekraak van botten was misselijkmakend.

Even gek doen met de planten in de krokodillen-farm.
Ik heb een hele fijne vakantie gehad. Nu nog even genieten van de tweede week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten