5/27/2014

Kattenliefde

Katten, wie houdt er niet van? Die lieve fluffy beestjes die je zo vreselijk schattig aan kunnen kijken, maar ook een blik op kunnen zetten die zegt 'ik zal de wereld overheersen' 
Nou ik ben er helemaal gek op! Die schattige tenen, die oortjes die ze bijna alle kanten op kunnen draaien. En die staart! Ook zo'n geweldig ding. Hoe ze hem om zichzelf heen vouwen als ze zitten of liggen, hoe ze hun kittens ermee laten spelen. Ik kan er uuuuren naar staren!
Het zou zo zijn dat onderzoeken hebben uitgewezen dat mensen met een kat langer leven. Misschien dat mijn ouders me daarom zo vaak een kat noemen?
Ik heb de gewoonte om altijd warme plekjes op te zoeken, overal te gaan liggen slapen en veel te eten. 100% match!
ik vind zelf ook dat katten wat warmte en gezelligheid het huis in brengen.
En als je geluk hebt, komen ze nog op je schoot liggen slapen ook!


Nog iets waar ik lang naar kan zitten kijken: een kat die iets achterna zit. Zoals een touwtje of een rood lampje. Hoe ze zich dan helemaal opwinden en het non stop blijven achtervolgen zonder er ook maar over te twijfelen of het wel zin heeft.
Lekker zacht en fluffy zijn ze zeker, alleen erg fijn als ze in de rui zijn....overal haar! 

Zelf wil ik heel graag een kat, maar jammer genoeg is mijn vader één van de personen die niet van katten houdt. Dus doe ik het met mijn lieve hamstertje Angel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten