2/18/2014

Love on the first sight?

Bijna iedereen krijgt die vraag wel eens, ooit in zijn leven.
"Geloof jij in liefde op het eerste gezicht?'' 
Ja, wat gaan we daar eens op antwoorden.

Veel mensen die ik erover hoor, geloven er niet in.
Ik daarentegen, wel.

Twee keer heb ik het meegemaakt. 
Dat je naar iemand kijkt en denkt 'WOW, is het wel legaal om jou te zijn?' 
Natuurlijk op de positieve manier.

één keer had ik het op het feestje van mijn tante. Ik zag hem, en het ging fout. Ik was meteen verliefd, en echt de filmmanier. Ik kon geen zin normaal tegen hem zeggen en ik was onhandiger dan ooit!
Ik wist heel zeker dat hij mij ook leuk vond. Hij wou met me alleen zijn, en we hadden geknuffeld en dergelijke.We hebben nooit echt heel erg gepraat, maar persoonlijke ruimte hadden we niet bij elkaar. Ik kende hem drie uur en ik zat al cozy tegen hem aan.
Er was alleen een probleempje. We zagen elkaar alleen maar op mijn tante's feestjes, en het kwam bijna nooit voor dat we daar allebei waren. Jammer, maar na een paar jaar is mijn verliefdheid overgewaaid.
Laatst zag ik hem weer op een feest, en hij is in die twee jaar alleen maar knapper geworden!

mijn tweede love on the first sight geval, is iets beter verlopen.
Of nou, na een tijd dan.
Mijn tweede schooljaar begon en ik werd ingedeeld op de klassenplattegrond naast een jongen. 'lekker dan!' dacht ik. Maar toen zag ik hem. 
Ik kan me niet herinneren wanneer precies, maar zolang als ik me kan herinneren dat ik hem ken, ben ik verliefd op hem. En nog steeds!
Maar mijn geflirt werd niet beantwoord, was ik van overtuigd. 
Stiekem, vond hij mij ook al heel lang leuk. Ik zag het alleen niet. 
Nu heb ik af en toe nog steeds een moment dat ik denk 'Dat deed hij om te weten te komen of ik.......' Het waren echt van die sneaky trucjes, waar ik alleen maar gênant op reageerde. Vreselijk!
Maar na een andere klassenplattegrond gekregen te hebben, zaten we op de derde plattegrond weer naast elkaar!
'oh neeeeee' dacht ik. Want ik was ervan overtuigd dat ik over hem heen was. Ik had tussendoor een ander vriendje gehad, maar zodra ik weer naast die jongen ging zitten had ik alle hoop verloren.
Ik was nog niet over hem heen.
En dan eindelijk, tegen het einde van het schooljaar, vroeg hij me mee uit!
Die avond is uitgedraaid in de relatie die nu nog steeds bestaat.


Er bestaan veel verschillende meningen over liefde op het eerste gezicht. 
Ik geloof er in ieder geval in.
Jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten